da-realty.org

Salföld Pálos Kolostorrom – Mária Magdolna-Búcsút Ünnepeltek A Salföldi Pálos Kolostor Romjainál | Magyar Kurír - Katolikus Hírportál

1. Mária Magdolna-búcsút ünnepeltek a salföldi pálos kolostor romjainál | Magyar Kurír - katolikus hírportál
  2. Salföldi kolostorrom - Hírnavigátor
  3. Salföldi pálos kolostorrom
  4. Salföld, Kolostorrom | Magyar Nemzeti Múzeum Régészeti Adatbázis
  5. Az Országos Kékkör » TERMÉSZETJÁRÓ - FÖLDÖN, VÍZEN, KÉT KERÉKEN
  6. Túra a Háromhegyi Pálos templom- és kolostorromhoz - Szallas.hu Blog

Mária Magdolna és a pálosok között párhuzam a remeteség szeretete. A legenda szerint az Úr mennybemenetele után Mária Magdolna elment Aix-les-Bains környékére (ma Dél-Franciaország), és ott élt egy barlangban harminc esztendeig, ismeretlenül, vezekelve. Az imádság minden órájában angyalok emelték az égbe – ilyenkor arca ragyogott, mint a nap. Egyszer csak rábukkant egy pap, és elvitte a templomba. Ott megáldozott, és karját kitárva elszenderedett az oltár mellett. Forrás és fotó: Magyar Pálos Rend Magyar Kurír

3 km| 49 perc Tovább enyhén jobbra nyugatra ezen földút 16 Eddig: 3. 8 km| 57 perc Tovább egyenesen délnyugatra ezen földút 17 Eddig: 3. 9 km| 58 perc Tovább enyhén jobbra nyugatra ezen földút 18 Eddig: 4. 1 km| 62 perc Tovább enyhén balra délre ezen földút 19 Eddig: 4. 2 km| 62 perc Tovább egyenesen délnyugatra ezen földút 20 Salföldi Pálos Kolostorrom Eddig: 4. 3 km| 64 perc Tovább egyenesen délnyugatra ezen földút 21 Salföldi Pálos Kolostorrom Eddig: 4. 3 km| 64 perc Tovább egyenesen délnyugatra ezen gyalogút 22 Pálos kolostorrom, Salföld Eddig: 4. 4 km| 65 perc Tovább egyenesen nyugatra ezen gyalogút 23 Eddig: 4. 8 km| 72 perc Tovább enyhén jobbra északra ezen gyalogút 24 3 Eddig: 4. 8 km| 72 perc Tovább egyenesen északra ezen gyalogút 25 Eddig: 5. 3 km| 80 perc Tovább egyenesen északra ezen gyalogút 26 Eddig: 5. 8 km| 88 perc Tovább egyenesen északnyugatra ezen földút 27 Eddig: 5. 9 km| 88 perc Tovább egyenesen északnyugatra ezen földút 28 Eddig: 6. 1 km| 91 perc Tovább jobbra északkeletre ezen földút 29 Eddig: 6.

Salföldi kolostorrom - Hírnavigátor

4 óra 2. útvonal: Köveskál - Nagy- és Kis-csere-kút - Vaskapu-árok - Fekete-hegy: tavak - Keleményes-kő - Eötvös Károly-kilátó - Köveskál 3. útvonal: Balatonhenye, Csurgó-kút - Kálomis-tó - Kapolcs: Király-kő - Kapitány-tető - 400 éves Henyei ősbükk teteme - Henyei bánya (márványutánzó mészkő) - Balatonhenye, Csurgó-kút 4. útvonal: Kővágóörs, mosóház - Theodora tanösvény - Idő-ösvénye - Kerekikáli templomrom - Szentbékkálla: Velétei palotarom - Színpadi feltárás - kőtenger (Kelemen-kő) - Kornyi-tó - Szentbékkálla Időtartam: kb. 6 óra

Salföldi pálos kolostorrom

5 km| 127 perc Tovább egyenesen északra ezen Kossuth utca 43 Eddig: 8. 7 km| 130 perc Tovább egyenesen északra ezen Kossuth utca 44 6 Megérkeztél Összesen: 8. 7 km| 130 perc Útvonaltervező: Routino Adatok: OpenStreetMap

Salföld, Kolostorrom | Magyar Nemzeti Múzeum Régészeti Adatbázis

• Salföldi kolostorrom - Hírnavigátor
  • Ábrahámhegy-Salföld-Káptalantóti 15km | Mentett útvonalak,túraútvonalak,turistautak.
  • Karácsonyi krónikák 1 teljes film magyarul
  • Mária Magdolna-búcsút ünnepeltek a salföldi pálos kolostor romjainál | Magyar Kurír - katolikus hírportál

Az Országos Kékkör » TERMÉSZETJÁRÓ - FÖLDÖN, VÍZEN, KÉT KERÉKEN

Perkupáról a zöld jelzés mentén a Mész-völgyön át elérjük a fent már említett kereszteződést, ahol balra kell továbbhaladni. Szállástippjeink: Martonyiban: Erdőszéli Vendégház Bódvarákón: Árpád Vendégház Szalonnán: Tópart Vendégház Perkupán: Őrhegy Vendégház Ha a környéken jártok, ne érjétek be ennyivel, hiszen rengeteg a látnivaló. További tippeket itt találtok: (Képek: Bene Mariann, shutterstock) Hogy tetszett a bejegyzés? Tetszik Tetszik 0% Imádom Imádom 100% Vicces Vicces 0% Hűha Hűha 0% Nem tetszik Nem tetszik 0%

Túra a Háromhegyi Pálos templom- és kolostorromhoz - Szallas.hu Blog

salföldi pálos kolostorrom túrós lepény kelt tésztából

Rejtőzik az Aggteleki Nemzeti Park területén egy olyan országos jelentőségű műemlék, aminek létezéséről csak kevesen tudnak. A különleges, viszonylag épen megmaradt Háromhegyi Pálos templom- és kolostorrom Martonyi községtől 3, 5 kilométerre, a Szalonnai-hegységben található. Húzzatok bakancsot és fedezzétek fel velünk ezt a még romjaiban is lenyűgöző épületet! Martonyi kolostorrom Mit érdemes tudni a martonyi kolostorról? A környék települései, mint például Martonyi vagy Szalonna, a nevüket az 1300-es években itt élő nemesi családokról kapták. A martonyi vagy más néven háromhegyi kolostort 1341-ben alapították a Martonyi nemesek, és mellé egy gótikus templomot is építtettek az itt élő pálos szerzeteseknek. Akkoriban az egyhajós templom a környék egyik meghatározó vallási helyszíne volt, szentélyének három oltárát 1411-ben János egri segédpüspök szentelte fel. Sajnos a törökökkel vívott harcok még ezt a viszonylag eldugott építményt sem kímélték, és végül 1550-re teljesen lakhatatlanná vált.

3 km| 34 perc Tovább jobbra délnyugatra ezen földút 14 Eddig: 2. 4 km| 37 perc Tovább enyhén balra délre ezen földút 15 Eddig: 2. 7 km| 40 perc Tovább egyenesen délnyugatra ezen földút 16 Eddig: 2. 7 km| 41 perc Tovább enyhén balra délkeletre ezen földút 17 3 Eddig: 2. 8 km| 42 perc Tovább egyenesen délkeletre ezen földút 18 Eddig: 2. 9 km| 44 perc Tovább enyhén jobbra délre ezen földút 19 Eddig: 2. 9 km| 44 perc Tovább egyenesen délkeletre ezen gyalogút 20 Eddig: 3. 4 km| 52 perc Tovább egyenesen délre ezen gyalogút 21 Eddig: 4. 0 km| 60 perc Tovább élesen jobbra északnyugatra ezen gyalogút 22 4 Eddig: 4. 0 km| 60 perc Tovább nagyon élesen jobbra délkeletre ezen gyalogút 23 Eddig: 4. 0 km| 60 perc Tovább enyhén jobbra délre ezen gyalogút 24 Eddig: 4. 0 km| 60 perc Tovább egyenesen keletre ezen gyalogút 25 Pálos kolostorrom, Salföld Eddig: 4. 5 km| 67 perc Tovább egyenesen keletre ezen gyalogút 26 Salföldi Pálos Kolostorrom Eddig: 4. 5 km| 68 perc Tovább enyhén jobbra keletre ezen földút 27 Salföldi Pálos Kolostorrom Eddig: 4.